Proste ciasto z brzoskwiniami i kruszonką

dnia

Tak to czasem jest że albo zostają ci owoce z puszki albo syrop 🙂 ja akurat zastanawiałam się co zrobić z brzoskwiń które zostały mi po Andrzejkowym przyjęciu kiedy to serwowaliśmy drinki z syropem z brzoskwiń hihi…..generalnie to ciasto można wykonać z różnych owoców, również świeżych, sezonowych jak choćby z truskawek, śliwek, wiśni, jeżyn, malin, borówek, rabarbaru…..to ciasto jest uniwersalne, proste i smaczne.

Do przygotowania go użyłam kupionych w Kauflandzie produktów – jakoś po pierwsze jest mi bliski bo jest blisko mojego domu, a po drugie – od ponad 15-tu lat robię tam zakupy i mam swoje sprawdzone produkty, nie wymienne na żadne inne.

na przygotowanie ciasta na blasze 25×25 cm potrzebujemy;

3 szklanki przesianej mąki – ja użyłam Basi – bardzo ją lubię 1/2 szklanki cukru 1 opakowania cukru wanilinowego 16 g 3 łyżeczek proszku d pieczenia 3 całych jaj – najlepiej L ale M też są OK 1/2 szklanki oleju np słonecznikowego 1 szklanka maślanki 1 duża puszka odsączonych brzoskwiń w syropie – ewentualnie inne owoce i na kruszonkę 100 g zimnego masła czyi 1/2 kostki 1/2 szklanki cukru 1/2 szklanki mąki 1/2 szklanki wiórek kokosowych Najpierw dzielimy składniki ciasta na mokre i suche. Jaja rozmącamy, dolewamy maślankę i olej i łączymy razem. W drugiej misce mieszamy składniki suche a następnie wlewamy mokre i łączymy łyżką w jedną masę. Wystarczy żeby połączyć składniki i możemy wylewać je na blaszkę.

Odsączone brzoskwinie kroimy – według uznania, ja pokroiłam w kostkę. Wysypujemy je na rozlane na blasze ciasto. Następnie robimy kruszonkę „szczypiąc” palcami mąkę, cukier, kokos i masło.

Rozsypujemy kruszonkę na owocach i wkładamy blaszkę do nagrzanego do 180*C piekarnika. Pieczemy 50 minut.

Po upieczeniu odstawiamy do wystygnięcia. Ciasto jest naprawdę proste. Nie ma opcji że się nie uda. Gotowe w godzinę i naprawdę smaczne. Nie jest zbyt kosztowne a wykorzystać możemy niemal wszystkie owoce nadające się do pieczenia.

Dodaj komentarz